Thursday, January 10, 2013

Long journey starts from the first step




"Pengembaraan beribu batu jauhnya bermula dengan langkah pertama"

 

kata-kata semangat  itu mula-mula ku menjejaki dalam dunia kejurulatihan PLKN dan seterusnya menjadi seorang pendidik.Kepayahan itu membuktikan aku telah cipta diriku seperti apa yang aku inginkan.KELETIHAN, PERSAHABATAN, KEKECEWAAN, KEGEMBIRAAN, KESABARAN, KEJUJURAN,KEPEDIHAN, KESAKITAN, PERCINTAAN, KEBIMBANGAN....MENJADI SEBATI DALAM HIDUPKU.

Itulah acuan yang membentuk diriku sekarang. NAMUN AKU SEDAR AKU BUKANLAH INSAN YANG SEMPURNA. NAMUN KELEMAHAN ITU MENYEDARKAN AKU UNTUK JADI APA YANG AKU INGINKAN.KELEBIHAN YANG ADA PADA DIRIKU MEMBERI PELUANG UNTUK KUBERSAING DENGAN INSAN YANG SELALU INGIN MENJATUHKAN AKU. 

Kini aku jauh dari insan-insan yang ingin menjatuhkan aku. kalau adapun, aku sudah bersedia untuk itu semua.Pengalaman lalu banyak mengajarku erti persahabatan sebenarnya-benarnya. Aku cukup berhati-hati kawan yang pernah menikam aku dari belakang. Aku bukanlah pendendam. aku sentiasa memaafkan mereka yang pernah menjatuhkan aku demi kepentingan diri mereka. Manusia seperti ini harus dilayan baik supaya suatu tika nanti, mereka sendiri akan malu dengan diri mereka. Tidak sampai 2 tahun, mereka mula berbuat baik denganku demi kepentingan diri mereka..............itulah manusia yang suka "MENGAMBIL". 

Aku cukup senang sekarang dengan duniaku di sekolah....tidak ada lagi kawan2 seperti dulu. Aku telah mencipta beberapa perancangan 2013.............nanti kita akan kongsi..TUNGGU YEA, Kawan-kawan

SALAM SAYANG,

cg,era.2013

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...