Thursday, October 27, 2011

The Notebook...Dikala hati harus memilih....

Bila membicarakan tentang the notebook, orang akan menceritakan tentang filem The Notebook arahan Nicholas Sparks. Kisah cinta dua pasangan kekasih yang baru pertama kali berjumpa, tetapi seolah-olah mereka sudah lama mengenali antara satu sama lain....saya amat menyukai cerita ini. Kisah cinta pandang pertama, di mana saat hati harus memilih.....

kata-kata yang menarik tentang The Notebook antaranya ialah:

  1. Tidak ada seseorang yg sempurna, tapi satu yg aku memahami, kesempurnaan itu ada ketika aku mencintai dirinya seadanya. 
  2.   Terkadang.... bukan orang (dari masa lalu) yg kita rindu, tapi perasaan yg kita miliki saat dulu masih bersamanya.
  3. Terkadang, seseorang yang kita cintai tidak bersedia untuk memiliki satu ikatan hati dengan  kita, satu visi, satu misi, satu CINTA.
  4.  Kadangkala , rasa yg kita miliki utk seseorang ada dalam setiap tulisan, atau surat yang  mungkin tidak akan pernah terjawab.
  5.  Tidak ada kata menyesal akan masa lalu. Satu yg aku sesali hanyalah memberi hati untuk seseorang yg tidak menghargaiku.
  6.  Mungkin.... dia adalah lelaki yg aku inginkan, tapi aku bukan wanita yg dia dambakan.
  7.   Haruskah aku tersenyum kerana kita berteman? Atau.. haruskah aku menangis karena kita boleh jadi lebih daripada sekadar teman?
  8.  Sakit oleh sebuah kebenaran, akan selalu lebih baik daripada dimanjakan oleh CINTA yang penuh kebohongan.
  9. Jika itu cinta, mampukah aku mengatakannya meskipun aku tahu bahwa kadang patah hati  kerana tidak adanya keberanian untuk mengungkapkan 
  10. Orang yang paling berbahagia tidaklah harus memiliki segala sesuatu yang terbaik, mereka hanya berbuat yang terbaik pada apa yang mereka miliki".
  11.  kalau kamu memilih kesempurnaan, maka kamu akan kehilangan keduanya, tetapi kalau kamu memilih ketenangan, maka ketenangan dan kesempurnaan akan kamu miliki, asalkan kamu bertahan hingga akhirnya.
  12. Feels like Home’…mengenai pasangan yang saya inginkan. Seseorang yang boleh  membuat saya senang untuk bercerita, berkongsi pengalaman, dan bercerita  suka duka. Tenang , seperti berada di rumah. Ke manapun kita pergi, ke mana pun kita berpaling, kita akan tetap kembali kepadanya.
Itulah cebisan dari kata-kata yang dapat saya ungkapkan dalam filem The Notebook.

    No comments:

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...