Wednesday, October 17, 2012

SAYA PERCAYA...

Saya percaya-
bahawa kita tidak perlu untuk menukar kawan 
jika kita memahami perubahan kawan kita

Saya percaya- 

bahawa tidak kira bagaimana baik teman
mereka akan menyakiti anda
setiap kalisekali-sekala dan 
anda mesti memaafkan mereka untuk itu.

Saya percaya- 

bahawa persahabatan sejati terus berkembang, 
 walaupun seluruh jarak terpanjang. 
Begitu juga dengan cinta sejati.

Saya percaya- 

yang boleh anda lakukan sesuatu dalam yang segera 
yang akan memberi anda kesakitan untuk hidup.

Saya percaya-

 bahawa ia mengambil masa yang panjang 
untuk menjadi orang yang saya mahu anda jadi

Saya percaya- 

yang anda perlu sentiasa meninggalkan orang tersayang
 dengan perkataan sayang.  
Ia mungkin yang terakhir masa untuk  anda melihat mereka.

Saya percaya-

 bahawa anda boleh terus pergi 
lama selepas anda  rasa tidak boleh.

Saya percaya-

 bahawa kita bertanggungjawab atas apa yang kita lakukan,
 tidak kira bagaimana kita rasa.

Saya percaya- 

bahawa sama ada anda mengawal sikap anda 
atau ia mengawal anda.

 Saya percaya-

 bahawa tidak kira berapa panas dan 
 berwap hubungan adalah pada mulanya,
 pudar semangat dan ia menjadi
 lebih baik dari  sesuatu yang mengambil alih-tempatnya.

Saya percaya- 

bahawa wira rakyatyang melakukan apa yang perlu dilakukan
 apabila ia perlu dilakukan,tanpa mengira akibatnya.

Saya percaya-

Manusia sukakan perubahan, tapi manusia tidak suka diubah
Mereka berubah mengikut keperluan dan ancaman yang mereka lalui
barulah mereka mahu berubah.

Saya percaya- 

bahawa kawan saya terbaik 
dan saya boleh berbuat apa-apaatau apa-apa
 dan mempunyai masa terbaik.

Saya percaya- 

yang kadang-kadang orang-orang yang anda harapkan
 menendang anda apabila anda turun, 
akan menjadi orang-orang untuk membantu anda mendapatkan kembali semangat itu.

Saya percaya-

bahawa kadang-kadang apabila saya marah
Saya mempunyai hak untuk marah, 
tetapi itu tidak memberi saya hak untuk menjadi kejam.

Saya percaya- 

bahawa hanya kerana seseorang tidak suka anda 
cara anda mahu mereka 
tidakbermakna mereka tidak suka kepada kamu dengan semua mereka.

Saya percaya-

 yang matang mempunyai lebih mengena dengan 
 apa jenis pengalaman anda laluidan apa yang anda telah belajar 
dari mereka dan kurang kaitan dengan berapa banyakhari lahir anda telah raikan.

Saya percaya

-bahawa ia tidak sentiasa cukup untuk mengharapkanorang lain memaafkan anda
 Kadang-kadang andaperlu belajar untuk memaafkan diri sendiri.

Saya percaya- 

bahawa tidak kira bagaimana buruk jantung anda
 rosakdunia tidak berhenti untuk kesedihan anda.

Saya percaya-

 bahawa latar belakang dan keadaan 
 mungkin telah dipengaruhi siapa kita,tetapi
 kita adalah bertanggungjawab untuk siapa kita menjadi.

Saya percaya- 

bahawa hidup anda boleh berubah dalam masa beberapa jam 
orang-orang yang tidak tahu kehadiran  anda. 
Saya percaya- 
bahawa walaupun apabila anda berfikir anda tidak mempunyai lebih untuk memberi,
 apabila rakan menangis keluar untuk anda 
anda akan menemui kekuatan untuk membantu.
 
Saya percaya- 

bahawa orang yang anda mengambil berat tentang yang paling dalam kehidupan 
diambil dari kamu terlalu awal.

Saya percaya-
Setiap pilihan yang kita buat, 
ada harga yang perlu kita bayar,
sama ada menguntungkan kita atau merugikan kita
kita yang menentukan pilihan yang kita buat.

Saya percaya
Hidup ini begitu indah,
jika kita belajar bersyukur setiap hari
atas nikmat Tuhan yang diberikan kepada kita

Saya Percaya
Kemakmuran menghasilkan banyak kawan.
tetapi kemalangan menguji 
apakah mereka dapat bertahan
sebagai kawan sejati.

Saya percaya
Perkara yang terindah dalam hidup ini
ialah kita menjadi diri sendiri dan tidak perlu
menjadi orang lain.

Saya percaya
Semangat yang membara lahir
adalah perjuangan setelah melalui kesusahan
tanpa hentinya.

Saya Percaya
Jika kita mempercayai seseorang terlalu banyak
kita akan kecewa setelah kita meletakkan harapan 
100% pada mereka.
Simpankan sedikit sebagai persediaan untuk diri kita 
menghadapi sesuatu yang bakal kita hadapi suatu hari nanti.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...